Tag książkowy, czyli jeszcze więcej o mnie!

Cześć!

Witam was w drugim poście dzisiaj :D Będzie to coś, czego jeszcze nie robiłam, czyli... tag! Jeśli ktoś nie wie co to jest tag, to są to pytania ułożone przez kogoś na dany temat. Dzięki nim można dowiedzieć się wiele o osobie, która na dany tag odpowiedziała. Na YouTube jest pełno tagów "mówionych", ale można też bez problemu napisać taki tag na blogu, lub gdziekolwiek indziej.
Więc... chciałeś wiedzieć kiedyś, czy czytam to co ty? Czy czytaliśmy jakąś wspólną książkę, lub co najbardziej cenię w bohaterach? No to do dzieła!



1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?
Fantasy i jeszcze raz fantasy. Kocham fantasy i kocham fantasy. Dodatkowo czasem sięgnę po książkę przygodową, której akcja umieszczona jest w realistycznym świecie, ale czytam ją z pewną niechęcią. (Choć zdarzają się wyjątki: Dzieci z Bullerbyn, Ania z Zielonego Wzgórza, Przygody Tomka Sawyera, czyli raczej książki dla dzieci), a już bardzo rzadko, ale chętnie sięgam po książki podróżne, o świecie czyli na przykład, z tego co mi na szybko przychodzi na myśl: Szwedzi. Ciepło na północy. i dzienniki Beaty Pawlikowskiej.

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?
Hm... Podobna do mnie jest Hermiona i Ginny z HP, a szczególnie starsza Hermiona i młodsza Ginny. Jestem nieśmiała, skryta jak mała Ginny i inteligenta, uczuciowa, wrażliwa jak starsza Hermiona. <3 Ale chciałabym być Holly Niedużą z Artemisa Fowla. Ojej, jak ja bym chciała.

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
Harry'ego Potter'a, żeby podzielało moją miłość i z wielką nadzieją, że uzależni się tak jak ja. A wcześniej takie klasyki, książki, które bardzo dobrze pamiętam: Dzieci z Bullerbyn, Anię z Zielonego Wzgórza, Tomek Sawyer, Opowieści z Narnii, Małego Księcia. Aha! No i nie obeszło by się bez AF <3

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
Zacznijmy od tego, że według mnie audiobook to nie czytanie i nie można nazwać tego książką. Zabawę miał ten, kto dawał swój głos do czytania, a nie ten to potem słuchał, jak tamten pierwszy czyta. Odpowiedź: Tylko i wyłącznie książki papierowe. Ich zapach, przewracanie stron, niewygody trzymania, możliwość sprawdzenia ile jeszcze zostało do końca (wiem, że w e-booku też się da ale dla mnie to nie to samo.), po prostu to kocham. Kocham i nigdy nie przestanę.

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Artemis Fowl, boże, nadal pamiętam ten szok po skończeniu. (23 części poźniej: To jest lepsze niż... wszystko!). HP, przy nim przepadłam bez śladu. A taki super klimat, a co za tym idzie wrażenie: Czarny Młyn, Willa Trzech Łotrów, Córka Czarownic, Córka Wytwórcy Masek. Ryczałam jak bóbr z kolei przy Był sobie pies. Sporo tego, ale pierwsze 3 miejsca zajmują AF, Był Sobie pies i Córka Czarownic. <3

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia? 
Wiele, ale z tych, które czytałam niedawno i w miarę pamiętam to: Czerwona kartka dla Sprężyny Jacka Podsiadło. Ledwo ją zniosłam, ale to tylko moje zdanie.

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Raczej jedną, tak jest dla mnie lepiej, jednak zdarza się kilka na raz i tak też jest fajnie. Na przykład gdy czytam jakąś wyjątkowo nudną lekturę, to chcę mieć ciekawą odskocznię.

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
Wypożyczam. Kocham wypożyczać, zresztą o tym więcej w poprzednim poście. Kupuje tylko te "must have", lub takie, których za nic nie mogę nigdzie znaleźć.

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
Kocham HP i AF, ale wiem, że wielu ludziom się nie spodoba, zresztą AF jest bardzo inteligenty, więc... hm... wiele osób nie zrozumie sarkazmu i żartu wszędzie obecnego i im się nie spodoba.

10. Czy oceniasz książkę po okładce?
Tak. Jak inaczej mam wybrać książkę w księgarni, skoro nie mogę jej przeczytać? Zresztą jestem estetką i lubię mieć, czytać, dotykać ładne, przejrzyste rzeczy.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?
Nie kupuję książek, bo jest promocja, zresztą kupuje bardzo rzadko. Jeżeli już kupuje to wiem co chcę, zamawiam w internecie, uprzednio wyszukując najtańszą ofertę.

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
Nieprzetłumaczoną ostatnią część Artemisa :( Nie chcę czytać po angielsku, a tak strasznie chcę znać zakończenie.

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Niewiele, w pokoju na półce mam około 60 książek, a w korytarzu, w dużej witrynie jest około 30 moich książek. W każdym razie dla normalnego człowieka jest to i tak dużo. Ale nikt nie mówił, że ja jestem normalna.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
Książka, ponieważ film trwa godzinę, a potem będzie 7 godzin męczenia się z książką, bez sensu, znając jej zakończenie i przebieg wydarzeń. Jeżeli najpierw przeczytam książkę, potem w filmie mogę więcej rozumieć i śledzić wydarzenia, wiedząc do czego prowadzą.

15. Co teraz czytasz?
Zbliżam się do końca 3 części Spirit Animals. (Więzy krwi). Dodatkowo czytam Pana Tadeusza, gdyż egzamin zbliża się wielkimi krokami, a ja moim okropnym talentem musiałam zostawić go na ostatnią chwilę. Przynajmniej jest lepiej, niż w tamtym roku, gdy wszystkie 3 największe lektury zaczynałam czytać 2 tygodnie przed egzaminami. Super, nie?


I jak? Podobało się? Zrobić więcej tagów? Dowiedzieliście się o mnie czegoś nowego, czy raczej was zanudziłam? Wszelkie opinie i dodatkowe pytania w komentarzach mile widziane :) To co? Do kolejnej notki!
Wasz Mól Książkowy

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Shipy fanowskie HP- moja opinia, ocena.

Lapbook, czyli książka na kolanach - co to jest?

"Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" - recenzja