Biblioteczki internetowe, co to takiego?- Lubimyczytac.pl

Cześć!

Oto i znowu ja! Już po świętach, więc wszystko wraca do normy. Dzisiaj jest sobota, więc następny post w kolejną sobotę na drugim blogu, a jeśli nie interesują was lps to już za dwa tygodnie w sobotę znów post będzie tutaj! 😉 Mam głowę pełną pomysłów, także będzie ciekawie! Dzisiaj przychodzę do was z postem o czymś takim jak biblioteczki internetowe, powiem o nich ogólnie, ale skupimy się na stronie Lubimy czytać. Do dzieła!


Tak więc biblioteczka internetowa to strona lub aplikacja w której możemy uporządkowywać, śledzić i analizować przeczytane przez nas książki oraz nasze czytelnictwo. I o wiele więcej! Tak więc mogą wam się nasuwać pytania, będę na nie odpowiadać od kropeczek:
  • Po co mi to? Chciałbyś wiedzieć ile książek przeczytałeś w danym roku, w danym miesiącu, jak wzrasta twój poziom oczytania, móc zebrać w jednym miejscu książki, które chcesz przeczytać i te które chcesz dostać w prezencie? Jeśli nie, to nie rozumiem dlaczego i rzeczywiście po nic ci to w takim razie. Jeśli jednak masz ochotę móc wykonywać te rzeczy to sam masz odpowiedź.
Dobrze, tak więc przejdźmy dalej, do szczegółu. Według mnie najlepsza, jedyna tak rozbudowana i genialna bilblioteczka internetowa to Lubimy czytać. Możesz z niej korzystać w przeglądarce, po darmowym założeniu konta, lub na telefonie w aplikacji, której szczerze nie polecam, bo jest to mocno okrojona wersja. Oto i jej logo, które powinno wam coś mówić:


Dobrze, teraz będę po kolei wymieniać zalety i funkcje tej oto strony, abym mogła wam ją trochę przybliżyć. 
  • Jest tam ogromna baza książek, które możemy wyszukiwać. Sprawdzać ich opinię, oceny, różne dane, informacje o autorze, cykle książek, a także najtańsze oferty do kupienia i biblioteki w pobliżu, w których daną książkę można wypożyczyć.
  • Każdą książkę możemy dodać na kilka półek. Główne "półki" to: Przeczytane, Chcę przeczytać i Teraz czytam. Automatycznie mamy także półki takie jak: Chcę w prezencie i Posiadam. Każdy z nas może sobie także dodać dowolną ilość półek jakie tylko chcecie. Niektóre z moich to: Z biblioteki, Pożyczone komuś i od kogoś, Ulubione itd. Czyż to nie jest genialne? 

Swoją drogą przepraszam że zdjęcia są robione telefonem, ale nie umiem zrobić screena w laptopie za nic. 

  • W Lubimy czytać możemy zobaczyć wykres przedstawiający ile czytaliśmy np. w całym roku. Możemy na nim zobaczyć rzeczy typu "W lipcu czytałam mniej o 6 książek niż w sierpniu".
  • Można tutaj czytać i dodawać do ulubionych cytaty z danych książek, oraz autorów.
  • Do każdej przeczytanej książki możemy napisać opinię i wystawić ocenę od 1 do 10 gwiazdek. Później możemy zebrać plusy czyli "Pomocna opinia" od innych ludzi, oraz rozdawać innym plusy do ich opini.
  • Gdy dodamy już trochę książek na półki, możemy zobaczyć rekomendacje książek specjalnie dla siebie.
  • Możemy także tworzyć tam spersonalizowane wklejki na bloga, którą zaraz wam wkleję:



  • Możemy poznawać nowe osoby, pisać z nimi i dodawać je do znajomych. A co najważniejsze: śledzić, co czytają. ;)

Jak widzicie to tylko część opcji strony, mamy tutaj także opcje takie jak:
  • Ciekawe artykuły
  • Plebiscyty, w których można zagłosować na ulubioną książkę
  • Kurs pisania
  • Mapa księgarń
  • Bestsellery
  • Nagrody Literackie
  • Opinie
  • Autorzy
  • Wydawnictwa
  • Cykle
  • Serie
  • Cytaty
  • Ekranzacje
  • Tagi książek
  • Możliwość dodawania nowych książek do bazy
  • Grupy dyskusyjne na różne tematy.
  • Sklep z książkowymi gadżetami
  • Konkursy i wiele, wieele więcej.

😉
😉


Wyżej widzicie moje konto na lubimyczytać.pl. Będzie mi ogromnie miło, jeśli ktoś wpadnie, nazywam się KsiążkoholiczkaMela. Możecie zaprosić do znajomych, napisać do mnie, poczytać moje opinie. Będzie mi naprawdę bardzo miło, więc zapraszam! Aha no i dodatkowo, wiecie z każdym szczegółem co czytam, co aktualnie czytam i jak mi się coś podobało, czego nie ma na blogu!
Jeśli ktoś z was jeszcze nie ma tam konta, to wiecie co robić. Wejdźcie, wyszukajcie, gdzieś na górze ekranu już na stronie znajdziecie miejsce do zakładania konta. Jak widzicie po tym co wymieniłam naprawdę warto. 💗

W takim razie mam nadzieję, że post się wam spodobał i do zobaczonka za dwa tygodnie lub już niedługo! 💖

Miłego czytania,
~Ija B

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Shipy fanowskie HP- moja opinia, ocena.

Lapbook, czyli książka na kolanach - co to jest?

"Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" - recenzja